خبرگزاری ها تریبون شدهاند !
در حالی که تقریبا اغلب کارشناسان ارتباطات و روزنامه نگاری، وضعیت کیفی مطبوعات کشور به خصوص روزنامه هایی غیر از همشهری، جام جم، ایران، اعتماد و اعتماد ملی را بحرانی و فاقد مخاطب میدانند، مدیرمسئول يكي از همين مطبوعات، خبرگزاريهاي كشور را تريبون ميخواند.
مديرمسئول روزنامه ابتکار محمد وکیلی در گفتوگو با قلمنیوز گفته است: اکنون در خبرگزاریها از برنامههای کاندیداها کمتر مطلبی مشاهده می کنیم و بیشتر حرفهای پراکنده عمومی منتشر میشود.
وی با بیان این که این ضعف موجب میشود فضای انتخاباتی، فضای تاثیر گذاری نباشد تصریح کرد: زمانی به فضای نشاط و امید به مشارکت خوب مردم دست پیدا میکنیم که بین نخبهها از طریق رسانهها دیالوگ تاثیرگذار روی برنامه کاندیداها برگزار شود که تاکنون این چنین دیالوگی را مشاهده نمیکنیم.
به گفته او ایرنا جهتگیری روشنتری دارد و با جهت گیری اطلاع رسانی میکند. این خبرگزاری در حمایت از احمدی نژاد ابایی ندارد و به صراحت از احمدی نژاد نه به عنوان رییس دولت، بلکه به عنوان کاندیدای مطرح دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت رسانهای میکند. در نقطه مقابل ایرنا، ایلنا موضع صریحتری نسبت به خاتمی دارد و به عنوان پایگاه خبری خاتمی عمل میکند. ایسنا هم هنوز جهتگیری سیاسی را مشخص نکرده و به اطلاع رسانی عمومی میپردازد.
خبرگزاری مهر 60 درصد جهتگیری به طرف قالیباف دارد و خبرگزاری فارس هم 55 درصد به سمت احمدینژاد است ولی نوسان زیادی دارد و جهت گیری انتخاباتی اش هنوز روشن نیست....
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ ساعت 13:54 توسط سعید جباری
|