سایت کانون پژوهشهای ارتباطات راهاندازی میشود
استراتژي و برنامههاي حوزه مطالعات، فرهنگ و رسانه کانون پژوهشهای علوم ارتباطات اجتماعي ايران تا پایان سال ۱۳۸۷ اعلام شد. در دومین نشست اعضاي هيئت مديره كانون پژوهشهاي علوم ارتباطات به بررسي آخرين رويدادهاي حوزه ارتباطات اجتماعي و ارزيابي سياستها و برنامههاي اين انجمن پژوهشی غیر دولتی پرداخته شد.
برگزاري نشست فصلي هيئت مديره و موسس كانون پژوهشها، طراحي و راهاندازي سايت کانون (استفاده از وبلاگ تا راهاندازي نسخه اصلي سايت)، تعامل فعال با دانشجويان و استادان گروه علوم ارتباطات در قطبهاي دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركزي، دانشكده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي، دانشكده علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد، دانشكده خبر، دانشكده فرهنگ و هنر دانشگاه امام صادق(ع)، دانشكده صداوسيما و مراكز رسمي رسانهاي و فرهنگي كشور مورد تاكيد قرار گرفت.
همچنين استراتژي «توسعه آگاهيهاي ارتباطي شهروندان» به عنوان سرفصل و خط مشي اصلي اين نهاد علمي و غيردولتي علوم ارتباطات در سال های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ مورد بحث و بررسي و تاييد قرار گرفت تا براساس آن فعاليتهاي اين كانون در استانها و مناطق مختلف كشور برنامهريزي شود. مبناي عمل اين استراتژي، تاكيد بر رشد اطلاعات و آگاهيهاي عمومي و تخصصي ساكنان جامعه نسبت به مفاهيم ارتباطات اجتماعي، رسانهها شامل تلويزيون، راديو، سينما، مطبوعات، اينترنت و كتاب است؛ چنين نيازي پيش از مرحله توسعه رسانه ها در كشور احساس ميشد كه چندان مورد توجه نهادهاي فرهنگي و اجرايي كشور قرار نگرفت.
برای این منظور كانون انجام سخنرانيهاي علمي و برگزاري كارگاه، كنفرانس و ميزگردهاي مختلف در مراكز عمومي شهرها و شهرستانهاي كشور را دنبال خواهد كرد. سایر برنامه های کانون متعاقبا اعلام خواهد شد.